Neix FES, una moneda per finançar projectes socials

FAN News Club llança una plataforma web perquè les empreses puguin aportar diners a iniciatives socials, culturals i científiques.


FAN News Club, una xarxa social de notícies nascuda el setembre, ha creat el FES (finançament ètic i social), una moneda simbòlica, equivalent a un euro, amb la qual es busca que les empreses financin projectes socials, culturals i científics.

El mitjà de comunicació ha obert una plataforma web a través de la qual es donen a conèixer tots els projectes socials que les entitats envien per a obtenir finançament. Els usuaris de FAN poden donar suport a les iniciatives que més els interessin i fer donacions a partir d’un fes (un euro). “La idea és que es facin ‘fans’ de cada projecte social i li donin suport”, explica Toni Ayala, CEO de la companyia.
 
La iniciativa FES també va dirigida a les empreses i anunciants que vulguin fer donacions directes als projectes socials que es postulin per obtenir finançament. “Les aportacions econòmiques poden ser anònimes o obertes”, matisa Ayala.
 
Un 75% dels diners recollits es destinaran a ajuda financera directa per al projecte social de l’entitat i, d’altra banda, un 25%, a espais de publicitat tant a la xarxa social online com a la versió en paper del FAN News Club. 
 
L’1, 2, 3 per presentar projectes i rebre suport econòmic
 
Les entitats que vulguin accedir a finançament FES han de crear un usuari a la plataforma. Un cop hi hagin accedit hauran de penar un vídeo explicatiu del projecte, de dos munits de durada màxim. 
 
Un cop el projecte comença a caminar, disposa de 90 dies per rebre suport econòmic. Si no s’aconsegueix la fita proposada en aquest temps, la iniciativa passa a una segona fase, en la qual les empreses poden rescatar-la. En cas que això tampoc no funcioni, el projecta passa a una mena de nevera anomenada ‘pot FES’. Al pot s’hi reserven fons per a projectes que no hagin aconseguit el suport desitjat. La proposta que més s’acosti a la xifra que volia aconseguir serà la que es beneficiarà d’aquests diners. 
 
Totes les entitats que aconsegueixin finançament hauran de presentar, posteriorment, una memòria amb els resultats de l’execució del projecte perquè FAN News Club pugi difondre-ho a la seva xarxa social de notícies. 
 
 
Rànquing Empresarial de Cotització Social
 
FES també aspira a crear un Rànquing Empresarial de Cotització Social, és a dir, un llistat de les empreses que aportin més diners i ajudin a fer realitat més projectes.
 
La contribució mínima són 100 euros, amb els quals es sumen 100 punts en el rànquing. Ayala es mostra ambiciós i no descarta que en un futur aquests llistat " pugui tenir visibilitat a la borsa de Barcelona, mostrant-se en una pantalleta".
 
De moment, el mitjà de comunicació ja ha rebut una trentena de projectes, tot i que tan sols n'hi ha dos publicats a la plataforma de moment. L'empresa, Aigüa de Sant Aniol, és la única que, fins ara, s’ha ofert a patrocinar una iniciativa: l’espectacle musical familiar-infantil de mapping ‘FAN de tu’

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article